شعار سال
شنبه 03 آذر 1403

شرح وظایف کارشناس امور حقوقی 

 1 – شرکت در جلسات دادرسی و پیگیری اجرای احکام صادرشده. 2 – تعقیب و پیگیری دعاوی از سوی نمایندگان حقوقی یا انعقاد قرارداد وکالت با وکیل دادگستری. 3 – تهیه و تنظیم داد خواست و لوایح در دعاوی که له یا علیه اداره کل در مراجع مختلف قضائی، دیوان عدالت اداری و مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما مطرح می شود. 4 – اعلام نظر و ارایه مشاوره به مدیریت و ادارات مختلف ستادی و شهرستانها از طریق شرکت در کمیسیونهای مختلف و اظهار نظر حقوقی در مسایل ذیربط.5 – نظارت حقوقی بر قراردادهای تنظیمی اداره کل با اشخاص. 6 – برگزاری دوره های آموزشی توجیهی و پیگیری صدور کارت ضابطین دادگستری. 7 – پیگیری و تامین هزینه های دادرسی و کارشناسی مورد نیاز. 8 – انجام امور پژوهشی در پیرامون معضلات حقوقی مرتبط با منابع طبیعی و ارائه راهکار حقوق و قانونی. 9  – بررسی درخواستهای تقسیط اعمال ماده 59 از سوی متخلفان و دریافت دستور مدیر کل. 10 – تهیه و تنظیم آمار و عملکرد حقوقی و ارسال به سازمان و ادارات ذیربط . شرح وظایف ورئوس فعالیتهای واحد امورحقوقی وقراردادها: رسیدگی به امورحقوقی از قبیل تنظیم وانواع قراردادها با ارگانها - سازمانها -اشخاص حقیقی در چارچوب مقررات طرح شکایت ورسیدگی به موضوعات مختلف حقوقی وشرکت در جلسات دادرسی وارائه دفاعیات لازم در راستای احقاق حقوق حقه سازمان - مطالعه کتب آئین نامه ها وقوانین - ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در راستای قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت - اخذاسناد مراکز آموزشی - تنظیم آگهی های مناقصه - مزایده وبرگهای شرایط شرکت در مناقصات - شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات - انجام سایر امورحقوقی که از سوی مقام مافوق ارجاع میگرددد.      شرح وظایف کارشناس امور حقوقی                                                        

  ـ جمع آوری و بررسی و تنظیم اطلاعات جهت استفاده از در متن لوایح دفاعیه وزارتخانه یا موسسه دولتی در مراجع صلاحیت دارـ جمع آوری بررسی وتنظیم اطلاعات جهت ارائه نظرات و آرای مشورتی در پاسخ پرسشهای بعمل آمده از طرف واحدها یا مقامات دولتی در زمینه مسائل حقوقی ـ جمع آوری , بررسی و تنظیم اطلاعات جهت تهیه و تدوین لوایح قانونی , طرح تصویب نامه ها اساسنامه ها و آئین نامه های مورد نیاز ـ تهیه متن قراردادهای منعقده , دستور جلسات و صورتجلسات مربوطه  - ـ شرکت در جلسات , استماع اظهارات و رسیدگی به دعاوی و رد یا قبول آنـ ارسال طرح ها و مصوبات به مراجع  ارگانهای مربوطه ----ـ تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذیربط و ارجاع به واحدها یا کمیته های تخصصی مربوطه ـ رسیدگی به شکایات واصله در حد قوانین ومقررات مربوطه و اعلام پاسخ به شاکی یا سازمان ارجاع کننده -‌ـ همکاری و اقدام در تهیه آرشیو حقوقی و نگهداری طبقه بندی رونوشت مصوبات ----ـ مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات به منظور برقرار نمودن رویه واحد حقوقی.-ـصدور دستور تامین یا فروش اموال ورشکستگان و جمع آوری منافع و تقسیم بین طلبکاران -----ـ انجام امور قضایی (استرداد – تعاون قضایی - شرح وظایف مدیریت حقوقی · اجرای دقیق آئین نامه ها ، دستورالعمل ها ، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه . · بررسی حقوقی قراردادهای داخلی مرتبط با شهرداری و اظهار نظر حقوقی در خصوص رعایت یا عدم رعایت ضوابط و موازین قانونی و گزارش به مقام مافوق . · نظارت بر طرح دعاوی و دفاع از حقوق شهرداری و پاسخگویی به کلیه دعاوی و شکایات مطروحه علیه شهرداری در مراجع قضایی و غیرقضایی .· نظارت بر نحوه ابلاغ احکام و ابلاغیه های صادره از طرف شهرداری ، مراجع قانونی و معرفی متخلفین و مستنکفین از مقررات شهرداری به مراجع ذیربط. · مشاوره در انعقاد قراردادهای مختلف در شهرداری و ارایه نظرات مشورتی با توجه به صرفه و صلاح شهرداری . · رسیدگی به معضلات حقوقی شهرداری ، مناطق ، سازمانهای و موسسات وابسته به شهرداری و اعلام نظر مشورتی در موارد ارجاعی . · پاسخ به استعلامات مطروحه از سوی معاونتها ، مدیریتهای ستادی ، مناطق و سازمانهای وابسته به شهرداری و رفع ابهام از قوانین موجود و ارایه مشاوره قانونی به آنها . · ارایه پیشنهاد در خصوص طرحها و لوایح ارایه شده به شورای اسلامی شهر و ارایه پیشنهادهای اصلاحی و نیز بررسی جایگاه قانونی مصوبات شورا و در صورت نیاز اعتراض به مصوبات مذکور و گزارش به مقام مافوق . · نظارت بر حضور فعال و مجدانه کارشناسان حقوقی اداره در مراجع دادگستری و نحوه دفاع آنها و نیز اخذ و بررسی گزارشات جلسات دادرسی پس از آن . · حضور در نشست های قضایی و ایجاد هماهنگی های لازم برای ایجاد وحدت رویه درمحاکم قضایی . · نظارت بر گردآوری قوانین و مقررات مربوط به شهرداری و ایجاد بانک اطلاعات به روز قوانین و مقررات و اطلاع رسانی به واحدهای ذیربط. · بررسی و مشاوره در امور حقوقی مربوط به پرونده های خاص و علمی بنا به درخواست و پیشنهاد کارشناسان حقوقی .· رسیدگی به اختلاف نظرهای حقوقی .· انجام سایر وظایف مربوطه از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف .  شرح وظایف کارشناس امور حقوقی و عمرانی 1- همکاری و هماهنگی با مدیریت حقوقی مرکز در خصوص پرونده های مطروحه و پیگیری لازم جهت احقاق حقوق سازمان.
2- اظهار نظر پیرامون قراردادهای منعقده سازمان و ارائه پیشنهادات اصلاحی در صورت لزوم.3- پیگیری و تعقیب دعاوی مربوط به سازمان در محاکم و مراجع ذیصلاح با هماهنگی کامل مدیریت حقوقی مرکز.4- تنظیم پیش نویس لوایح و دفاعیات سازمان در خصوص پرونده های مطروحه با هماهنگی مدیریت حقوقی مرکز یا مشاور حقوقی استان.5- اجرایی نمودن قوانین و مقررات و دستورالعمل های حقوقی و قضایی در حدود وظایف محوله.6- انجام معاضدت های متناسب با ضوابط ابلاغی.7- ارائه گزارشات نوبتی به مدیریت حقوقی مرکز به شکلی که روند پیشرفت هر پرونده به تفکیک مشخص باشد.8- ارتقاء سطح کیفی به لحاظ آموزش های تخصصی انجام کارورزی متناسب با طرح های آموزشی ضمن خدمت.9- پیگیری و اخذ اصول اسناد مالکیت املاک و ارسال آن به خزانه اسناد(دفتر املاک مرکز).10- گردآوری اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات سازمان در بانک نرم افزاری املاک و طبقه بندی و نگهداری اسناد و مدارک با هماهنگی دفتر املاک و مستغلات مرکز.
11- همکاری و هماهنگی لازم با دفتر عمران و املاک مرکز.12- پیگیری، ساماندهی و انجام کلیه امور اجرایی ثبتی در شهرداری- ثبت و دیگر مبادی مربوطه و ابلاغیه کمیسیون های عمران و املاک.13- هماهنگی لازم با دفتر املاک و مستغلات مرکز در خصوص خرید و اجاره املاک و مستغلات از طریق مسئول مافوق.
14- اجرای کامل آیین نامه ها و بخشنامه ها- سیاست ها و خط مشی کلی سازمان در ارتباط با املاک و مستغلات و پروژه های عمرانی.
15- پیگیری امور عمرانی سازمان از قبیل: انعقاد قراردادهای مطالعاتی- مشاوره- نظارتی- ساخت و برابر مقررات و آیین نامه، بخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی از دفتر عمران سازمان مرکز.16- پیگیری به منظور کشف و شناسایی و تملک املاک محکومینی که اموال آن ها به نفع سازمان مصادره گردیده است.
17- برنامه ریزی عمرانی در استان با توجه به سیاست های کلان سازمان و ارتباط با دفتر عمران و تطبیق و تصویب پیشنهادات عمرانی در استان متناسب با طرح جامع عمرانی کشور و آیین نامه عمرانی سازمان.18- کنترل و نظارت بر تهیه زمین در استان با کاربرد و ضوابط مورد نظر با هماهنگی دفتر عمران مرکز.
19- اتخاذ راهکارهای مناسب در خصوص احداث، بهره برداری، حفظ، نگهداری و تعمیر ساختمان ها، تاسیسات و نظارت مستمر بر حسن اجرای آن ها با هماهنگی دفتر عمران.20- دفاع از برنامه های عمرانی سازمان با حضور در دفتر عمران، کمیسیون ها و کمیته های ذیربط.21- دیگر وظایف محوله متناسب با پست سازمانی.

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
سایر پیوندها
تنظیمات قالب